Babacsalogató egészséges spermiumok, növekvő megtermékenyítő képesség.

A babavállalásra készülő párok általában a leendő kismama egészségére koncentrálnak, pedig van néhány szokás, amin a férfiaknak is érdemes változtatni, ha fel akarnak készülni a megtermékenyítésre.
Néhány tipp, amely jóformában tart, hogy a legjobb mezőnyből kerüljön ki a győztes.

Figyelj a súlyodra!

A túl alacsony vagy a túl nagy testsúly nem csak a spermiumok egészségére van rossz hatással, de csökkenti a szexuális vágyat és a teljesítményt is. A kiegyensúlyozott táplálkozás javítja a megtermékenyítő képességet. Egyél minél több zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonát, fehérjét!

A folsav számodra is fontos!

Ismert tény, hogy a magzat fejlődése szempontjából fontos a folsav bevitel, de tudtad, hogy azon férfiak esetében, akik kevés folát tartalmú ételt fogyasztanak, alacsony szervezetükben a folsav szintje, nagyobb számban találtak kromoszóma rendellenességet a spermiumokban? ( Kaliforniai Egyetem kutatása, Berkeley).
Ha a petesejtet kóros kromoszómájú spermium termékenyít meg vetéléshez, születési rendellenességekhez vezethet. A kromoszóma rendellenességek több, mint fele okoz vetélést az első trimeszterben. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal folsavat kell szedned, de jó, ha odafigyelsz az étkezésedre és magas folát tartalmú ételeket is fogyasztasz, mint a babok, zöld levelű zöldségek, teljes kiőrlésű gabonák, citrusfélék és a folátban gazdag gabonák. Mindezek hozzásegítenek, hogy elérd az ajánlott napi 400 mg folsav bevitelt.

Hagyd abba a dohányzást!

Ha neked fontos a minőség és mozgékony spermiumokat szeretnél, már most tedd le a cigarettát. A dohányzás csökkenti a sperma mennyiségét és spermiumok mozgását. A legjobb, ha a tervezett fogamzás előtt három hónappal már nem gyújtasz rá. Körülbelül ennyi ideig tart, míg minden spermium kicserélődik és új, egészséges csapattal indulhat a megtermékenyítés. Ugyanez vonatkozik a marihuánára és más tiltott szerekre is, a spermiumok károsodását okozhatják.

A sör és társai

Nem kell teljesen lemondanod az alkohol fogyasztásáról, de ha apa szeretnél lenni, kevesebbet kell fogyasztanod. Az alkohol csökkenti a spermatermelődést és növeli a kóros spermiumok számát. Egy-egy pohár naponta még rendben van, s az ágyban sem okoz felsülést.

Kérj időpontot az orvostól!

Egy alapos szűrővizsgálat, állapotfelmérés áttekintést ad az egészségi állapotodról, az esetleges kockázatokról. Az orvos tanácsokkal fog ellátni annak érdekében, hogy egészséges gyermek születhessen.

Szentelj egy kis figyelmet a munkahelyi környezetedre!

Bizonyos anyagok, mint a növényvédő szerek, műtrágyák, ólom, nikkel, higany, króm, etilén-glikol, éterek, petrolkémiai anyagok, benzol származékok és a sugárzás csökkentheti a sperma minőségét, mennyiségét és esetleg meddőséget vagy vetélést okozhat.

Jól jöhet a vitamin- és ásványianyag-pótlás!

Számos tanulmány szerint az alacsony spermiumszám gyakran párosul cink-hiánnyal, de ugyanilyen fontos a szelén, a B-vitaminok és az E-vitamin is. Szerencsére ma már léteznek a férfi szervezetet felkészítő komplex készítmények , amelyek jótékonyan hatnak a sperma mennyiségére és a spermiumok mozgására, ezáltal növelik a megtermékenyítő képességet.

Tartsd hűvösen a heréket!

A meleg pezsgőfürdők, szaunák, hosszú ideig tartó zuhany (több mint 30 perc), melegítőpárna, elektromos takaró és a szoros ruházatot, mind a herék túlmelegedéséhez vezethetnek, ami csökkenti a spermiumok mennyiségét.
A kerékpározást is mellőznöd kell egy kis időre
Kerékpározás növeli a herék sérülésének lehetőségét és növeli a hőmérsékletüket, ami szintén rossz irányba befolyásolja a spermiumszámot.

Ne feledkezz el a romantikáról!

Engedd el magad, élvezzétek az együttlétet, mint korábban. Sikeresebb a megtermékenyülés, ha hagytok időt a romantikára, ha törekedtek a stresszmentes együttlétre. Az élet változik (jó értelemben), miután megérkezik a baba, de már sohasem lesz olyan, mint most. Élvezzétek ki a pillanatot.