Lelki felkészülés a várandósságra

A stressz gyakran megakadályozza a megtermékenyülést. Előfordul, hogy több hónap próbálkozás után sem jön létre a fogantatás, pedig semmilyen szervi probléma nem áll a háttérben. Stressz hatására megnő a szervezet kortizolszintje, ami nőknél a menstruációs ciklus felborulásához vezet, férfiaknál csökkenti a spermiumok számát.

Hogyan csökkenthetem a stressz okozta terhelést?

Először is szánj több időt a kikapcsolódásra, magadra, de segítségedre lehet az

  • jóga
  • meditáció
  • légzőgyakorlatok
  • masszázs
  • pihenés a természetben
  • alvás
  • mozgás
  • olvasás
  • relaxáció
  • pihentető fürdő

Kezdj bele valami új dologba!

Érezted már, hogy valami új dologba kezdenél, amivel szeretsz foglalkozni, ami feldobná a napjaidat, de nem tudsz időt szakítani rá? Rangsorold a feladataidat, hidd el egy kis szervezéssel lesz benne hely az újnak is. Olyan új elfoglaltságot keress, ami kikapcsol és feltölt.

Képzeld el, hogy már várandós vagy!

Gondold át, hogy akkor mit, hogyan csinálnál. Jobban vigyáznál magadra, odafigyelnél a pihenésre a baba miatt? Akkor miért nem kezded el már most? A ráhangolódás megnyugtat.

Erősítsd magadban a pozitív gondolatokat!

Örömmel gondolj a babavállalásra még akkor is, ha már régóta próbálkoztok. Nem mindenkinek sikerül az első próbálkozásra a terhesség.  Sokan elkeserednek, ha néhány hónap alatt nem jön létre a fogamzás. Ne hagyd, hogy a negatív gondolatok a megtermékenyülés útjába álljanak.

Szánjatok időt egymásra!

A szex fokozza az energiát, jótékony a szaporodási szervek egészségére.

Mozgás, mozgás és mozgás!

  • energiát ad, boldogabbnak érzed magad
  • jobban alszol
  • csökkenti a stresszt