10 bevált tanács nőknek a felkészüléshez

Mozogj!

Pattanj kerékpárra, sétálj nagyokat vagy ússz rendszeresen. Minden mozgás hozzásegít, hogy könnyebben viseld a terhességet és a szülés élményét.  Karban tartja a szívet és az érrendszert közelebb hozva a megtermékenyülés esélyét.

Csak 30 perc naponta.

 

Egyél egészségesen!  

Vedd rá partneredet is, hogy csatlakozzon hozzád. Szükséged lesz sok fehérjére, vasra, kalciumra és a folsavra.  A gyümölcsök, olajos magvak, mint a dió, a zöldségek, a teljes kiőrlésű gabona, az alacsony zsírtartalmú ételek biztosítják számodra a szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat.

 

Pótold a folsavat!

A megfelelő folsav bevitel segít megelőzni a súlyos születési rendellenességeket, még mielőtt tudnád, hogy megfogantál. A máj, gyümölcsök, zöldségek, mint a spenót a legjobb folsavforrások.

Figyelj a súlyodra!

Ha túl vékony vagy nehezebben eshetsz teherbe. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha túlsúllyal küzdesz. A túlsúly növeli cukorbetegség és a magas vérnyomás előfordulásának kockázatát.  Mindenképpen konzultálj az orvosoddal erről.

 

Ellenőriztesd az egészségedet!

A babavállalásra előtt érdemes szűrővizsgálatokat végeztetni, az esetleg fennálló egészségügyi problémákat kezelni.  Az orvos tanácsokkal fog ellátni, hogy kell-e, ha igen, akkor milyen vitaminokkal érdemes felkészíteni a szervezetedet a fogantatásra.

 

Ha volt már a családban születési rendellenesség érdemes egy genetikai vizsgálatot végezni.

Egyszerű nyál- vagy vérteszt kimutatja a lehetőséges kockázatokat.

 

Kezeltesd a fogaidat!

A kezeletlen rossz fogak számos betegség melegágyai.

 

Csökkentsd a koffein bevitelt!

Egyes szakértők maximum 200 ml kávét szabad fogyasztani a terhességre készülve és a terhesség alatt is.

 

Hagyd abba a dohányzást!

A dohányzás nehezebbé teszi a teherbeesést. A terhesség alatt növeli a koraszülés, az alacsony születési súly és a vetélés kockázatát. Vedd rá partneredet is, hogy hagyjon fel rossz szokásával.  A passzív dohányzás ugyanolyan veszélyes, csökkenti a férfiak nemzőképességét.

 

Ne fogyassz alkoholtartalmú italokat.

Mivel még nem tudod pontosan, hogy mikor termékenyül meg a petesejt, már most hagyd abba az alkohol fogyasztását. Az alkoholfogyasztás csökkenti a megtermékenyülés esélyét, a terhesség alatt növeli a születési rendellenességek és tanulási problémák kockázatát.